Dlaczego pozycjonowanie wizytówki Google jest ważne w przypadku inwestycji deweloperskiej?
Spis treści
W niniejszym artykule pokażę Ci na praktycznych przykładach, dlaczego pozycjonowanie wizytówki Google jest istotne, w przypadku realizowania inwestycji deweloperskiej. Skupię się na najważniejszych aspektach i wyjaśnię, czym tak naprawdę jest wizytówka w Google moja firma. Jeśli nie masz wizytówki Google, to podam Ci, gdzie ją założyć. Odeślę Cię również do poradnika, gdzie krok po kroku wyjaśniam, jak to zrobić. Powiem Ci, co konkretnie powinna zakładać wizytówka i jak poprawić jej widoczność, aby zwiększyć potencjalną sprzedaż Twoich mieszkań.
Czym jest wizytówka Google i gdzie ją założyć?
Wizytówka w Google moja firma to wirtualna karta Twojej firmy. Dzięki wizytówce Google możemy przekierować klienta zainteresowanego daną usługą lub produktem do naszej strony internetowej bądź bezpośrednio do kontaktu. Dzięki tej usłudze Google masz szanse na dodatkowe zwiększenie zainteresowania Twoją ofertą, ponieważ pozycjonowanie strony www to nie to samo, co pozycjonowanie wizytówki Google. Potencjalnie wizytówkę Google można taniej, prościej i szybciej wybić na wyższe pozycje w wyszukiwarce. Jeśli jeszcze nie masz wizytówki, to założysz ją na tej stronie. W założeniu wizytówki pomoże Ci przygotowany poradnik, w którym krok po kroku wyjaśniam, jak to zrobić. Pamiętaj również, że dobrze wypozycjonowana wizytówka, to taka, która znajduje się w top 3 po wpisaniu wybranej frazy kluczowej.
Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę Google?
Kilka linijek wyżej wspomniałem, że wizytówkę Google potencjalnie łatwiej, szybciej i taniej jest wypozycjonować niż stronę internetową i jest to prawda. Pozycjonowanie strony internetowej to proces żmudny i kosztowny, ale to materiał na inny wpis – skupmy się na naszym temacie docelowym.
Aspekty czasowe i finansowe to kluczowe powody, dla których powinieneś pozycjonować wizytówkę firmy. Mówiąc o aspekcie finansowym, nie mam na myśli tylko tego, że jest to stosunkowo tanie. Chodzi również o to, że dotrzesz do dodatkowych osób, które szukają konkretnego produktu i wpłynie to korzystnie na Twój biznes. Innymi słowy, zwiększasz szanse na sprzedaż swojej nieruchomości.
Większość osób rozpoczyna swoje poszukiwania w wyszukiwarce Google. Jeśli będziesz pozycjonował wizytówkę na słowa kluczowe np. mieszkanie na sprzedaż Warszawa wola, czy dom na sprzedaż Warszawa Praga, to dzięki temu ktoś może wejść na Twoją stronę internetową, w której zapozna się z Twoją ofertą lub bezpośrednio zadzwoni, aby dowiedzieć się więcej.
Kolejnym aspektem jest to, że kiedy ktoś szuka mieszkania, to najczęściej dyskutuje na ten temat z najbliższymi. Wówczas może zdarzyć się tak, że osoba z jego otoczenia, która widziała budowę lub reklamę Twojej inwestycji, znajdzie Twoją wizytówkę po wpisaniu słów kluczowych. Następnie podeśle ją swojemu znajomemu i w ten sposób może dostarczyć Ci gotowego i zdecydowanego na zakup klienta. W tym miejscu warto podkreślić, jak istotne jest lokalne pozycjonowanie inwestycji. Ludzie często poszukują mieszkania w konkretnej okolicy, dlatego dobrze zadbać o wysoką pozycję w lokalnych wyszukiwaniach.
Pomożemy Ci w pozycjonowaniu wizytówki Google!
Jak pozycjonować wizytówkę Google?
Wizytówkę Google moja firma pozycjonuje się w bardzo prosty sposób. Podam Ci teraz kilka praktycznych przykładów, co wpływa na wyższą pozycję i lepszą widoczność wizytówki w wyszukiwarce.
Takie informacje, jak na zdjęciu powyżej, uzyska Twój potencjalny klient w momencie, gdy w wyszukiwarce wpisze frazy kluczowe dotyczące Twojej firmy. Co możemy tutaj wyczytać? Zacznijmy od góry.
Widzimy nazwę naszej firmy. W moim przypadku jest to „SeeSell – Agencja marketingowa Łódź”. Konstrukcja nazwy wygląda następująco:
->nazwa marki->czym się zajmujesz/co sprzedajesz/jakie usługi prowadzisz -> miasto.
W większych miastach, które mają poszczególne dzielnice jak np. Warszawa, warto dodać też informację o konkretnej dzielnicy. Poniżej znajdziemy oceny i opinie w Google, które również są bardzo ważne oraz kategorię. O algorytmie odnośnie do ocen mówi się, że Google zaczyna mocniej eksponować i czytać wizytówkę, gdy liczba sięga powyżej 10.
Jeśli nie jesteś pewny, jaką kategorię dodać do swojej wizytówki, to mam dla Ciebie przydatny tip! Wpisz w wyszukiwarkę frazę kluczową (jeśli jest to wizytówka inwestycji deweloperskiej, warto wpisać konkretną nazwę inwestycji, natomiast jeśli dodajesz wizytówkę jako deweloper, wpisz np. deweloper warszawa) i sprawdź kategorię swojej konkurencji z pierwszych 3 najwyższych pozycji.
Dalej widzimy adres firmy z numerem telefonu. W tym miejscu na chwilę się zatrzymamy. Google w największym stopniu weryfikuje 3 podstawowe informacje wizytówki – NAP (name, adress, phone). Na tym musisz się bardzo mocno skupić, aby wszędzie, gdzie umieszczasz swoją wizytówkę, te 3 rzeczy były takie same w każdym miejscu. Nazwa musi się zgadzać z dokładnością, co do spacji. Pamiętaj również, że dobrze jest umieścić te informacje w zakładce kontakt w stopce na stronie internetowej. Na stronie możesz wzbogacić informacje o numer NIP swojej firmy.
Gdzie natomiast dodawać dodatkowe informacje o swojej firmie lub inwestycji? O tym powiem Ci kilka linijek niżej. 😊
Na samym końcu widzimy godziny pracy, a po prawej stronie odnośnik do strony internetowej wraz z trasą.
W wizytówce Google bardzo ważnym elementem jest opis. W tym polu masz 750 znaków, aby podać bardzo konkretne informacje, oczywiście w oparciu o słowa kluczowe, które dotyczą Twojej lokalizacji i konkretnego produktu, jaki sprzedajesz. Jeden deweloper może sprzedawać dom jednorodzinny, a drugi mieszkanie w bloku. W tym miejscu właśnie podkreślamy nasze frazy kluczowe, które najpierw musisz przeanalizować.
Kolejnym aspektem, który może wpłynąć na pozycję i widoczność wizytówki to aktywność na niej – dodawanie wpisów, zdjęć z inwestycji, aktualności. Google chętniej wypycha wizytówkę, na której „coś się dzieje”. Najważniejsze w tym punkcie jest to, żeby zachować regularność. Zaplanuj sobie dni, w które będziesz dodawał poszczególną aktywność. Nie chodzi tutaj o to, żebyś dodał jednym rzutem 50 zdjęć. Lepiej wrzucić po 1-2 zdjęcia codziennie.
Jeśli skupisz się na tych aspektach, to bardzo pozytywnie wpłynie na pozycję Twojej wizytówki. Wysoka pozycja wizytówki może z kolei wpłynąć na sprzedaż Twoich nieruchomości.
Wizytówki NAP – jak obecność NAP poprawia pozycję Twojej wizytówki Google?
Odpowiedź jest bardzo prosta. Na pozycjonowanie wizytówki Google (i nie tylko) wpływa między innymi przekierowywanie z innych domen – najlepiej silniejszych od Twojej wizytówki lub strony. Obecność NAP w wizytówkach pomaga również zwiększyć wiarygodność Twojej firmy w oczach klientów i Google. Jeśli ktoś wpisze nazwę Twojej inwestycji deweloperskiej, to wyświetlą mu się strony, na których widniejesz (te, na których dodasz informacje na temat swojej inwestycji). W tego typu wizytówkach masz możliwość bezpłatnie uzyskać link zwrotny do Twojej witryny. Niektóre również oferują wersję płatną, jeśli chcesz skorzystać – super, to również pozytywnie wpływa na pozycje Twojej wizytówki.
Pozycjonowanie wizytówki Google - podsumowanie
To wszystko z praktycznych porad dotyczących zwiększenia sprzedaży Twojej inwestycji deweloperskiej dzięki wyższej pozycji wizytówki Google. W tym artykule omówiliśmy, jak ważne jest odpowiednie optymalizowanie i pozycjonowanie wizytówki Google. Bardzo ważnym elementem jest stosowanie odpowiednich słów kluczowych, które korzystnie wpływają na lokalne pozycjonowanie prowadzonej inwestycji deweloperskiej. Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć, jakie korzyści dla Twojego biznesu niesie odpowiednio zoptymalizowana wizytówka.
Pamiętaj, że zajmujemy się tym zawodowo, tych przykładów jest oczywiście więcej. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tej dziedzinie – skontaktuj się z nami.