Jak poprawiliśmy pozycjonowanie lokalne firmy naszego klienta?

Spis treści
Pozycjonowanie lokalne odgrywa kluczową rolę w sukcesie firm, które działają w określonym regionie lub społeczności. Dzięki lokalnemu SEO przedsiębiorstwa mogą docierać do klientów z najbliższej okolicy, zwiększając swoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest znalezienie się w TOP 3 w wyszukiwaniu na najważniejsze frazy kluczowe.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na poprawę pozycji w lokalnych wynikach Google jest optymalizacja i pozycjonowanie wizytówki Google. Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka nie tylko pomaga klientom znaleźć firmę w ich okolicy, ale również poprawia zaufanie i reputację marki, choćby z uwagi na możliwość dodawania opinii i odpowiedzi na komentarze.
W tym case study pokażemy, jak nasza współpraca z klientem i optymalizacja jego wizytówki Google przyczyniły się do znacznej poprawy jego pozycjonowania lokalnego, zwiększając widoczność i napływ klientów.
Pozycjonowanie lokalne firmy – nasze wyzwania
Naszym głównym zadaniem było poprawienie pozycjonowania lokalnego firmy klienta poprzez optymalizację wizytówki Google. Więcej na temat wizytówki dowiesz się z naszego artykułu, w którym szerzej omawiamy, dlaczego wizytówka Google jest ważna dla biznesu.
Firma klienta – Prima Sort, to sklep zajmujący się sprzedażą odzieży używanej na terenie Poznania. Współpracę rozpoczęliśmy 26 sierpnia bieżącego roku. W przypadku pozycjonowania lokalnego celem jest pozycja w TOP 3 wyszukiwań na najważniejsze frazy kluczowe. Jak wiadomo, im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że potencjalni klienci dostrzegą firmę i dokonają zakupu. Znając nasze wyzwania i cele do osiągnięcia, zabraliśmy się do pracy.
Co zrobiliśmy, żeby poprawić pozycjonowanie lokalne firmy klienta?
Nasze działania rozpoczęliśmy od przeanalizowania fraz kluczowych odpowiednich dla biznesu klienta. Można do tego wykorzystać np. planer słów kluczowych Google lub Senuto. Po dokonaniu analizy wybraliśmy 10 najlepszych fraz. Wiedząc już, na jakie frazy chcemy pozycjonować firmę klienta, mogliśmy kontynuować działania.
Kolejnym krokiem była optymalizacja danych w wizytówce. Poprawiliśmy nazwę i opisy, tak aby zawierały odpowiednie frazy kluczowe. Zmieniliśmy kategorię na lepiej odpowiadającą rodzajowi biznesu naszego klienta i rozpoczęliśmy podnoszenie pozycji wizytówki.
Kluczowym aspektem dla pozycjonowania lokalnego wizytówki jest aktywność i aktualizowanie różnego rodzaju informacji. Dlatego w celu podnoszenia pozycji dodaliśmy zdjęcia do wizytówki oraz aktualności związane z firmą i jej funkcjonowaniem. Bardzo ważną kwestią jest także odpowiadanie na komentarze i pytania ludzi. To nie tylko poprawia pozycjonowanie, ale zwiększa także zaufanie do marki i jej wiarygodność. Bieżące rozwiewanie wątpliwości u potencjalnych klientów znacząco zwiększa szansę na dokonanie przez nich zakupów. Wiele firm zaniedbuje wizytówki i nie dba o aktualizacje, jest to błąd i kategorycznie odradzamy popełniać go.
Efekty naszej pracy
Po 2 miesiącach naszej pracy efekty są bardzo zadowalające i udało się nam znacząco podnieść pozycję firmy klienta w wyszukiwaniach na kluczowe frazy. Najlepszym dowodem na skuteczność poczynionych działań są dane na poniższych screenach.
Oto pozycje wyszukiwani na poszczególne frazy, jakie zastaliśmy na początku współpracy:

Łatwo można zauważyć, że zdecydowana większość pozycji była bardzo niska i trzeba było je wyraźnie poprawić. Już po miesiącu podjętych przez nas działań wyniki wyglądały następująco:

Jak widać, już po miesiącu działań udało się osiągnąć pozycje TOP 3 w przypadku dwóch fraz – markowe ubrania używane (poz. 3) oraz oryginalna odzież używana (poz. 2). Dodatkowo w przypadku pierwszej z tych fraz zanotowaliśmy wzrost o 19 pozycji, a w przypadku drugiej aż o 45! Na uwagę zasługuje także wzrost takich fraz: lumpeks (+57), second hand (+42), czy sklep z odzieżą używaną (+16).
Po dwóch miesiącach naszej pracy pozycje wyglądały tak:

Po upływie dwóch miesięcy naszych działań wzrosty pozycji poszczególnych fraz są bardzo wyraźne. Na szczególną uwagę zasługuje wzrost pozycji takich fraz jak: lumpeks (+93 poz. od początku pracy), second hand (+54 poz.), oryginalna odzież używana (+45 poz.), lumpeks Poznań (+43 poz.) oraz sklep z odzieżą używaną (+25 poz.).
Ponadto w przypadku aż 4 fraz kluczowych udało się zająć pozycję w TOP 3 wyszukiwań: markowe ubrania używane (3), sklep z odzieżą używaną (3), oryginalna odzież używana (2) oraz odzież używana (2).
Osiągnięte efekty zdecydowanie można uznać za zadowalające. Udało nam się znacząco poprawić pozycję wyszukiwań na kluczowe dla klienta frazy, a także w przypadku aż 4 z nich zająć miejsca w TOP 3. Ponadto prześcignęliśmy niespełna 300 konkurentów na przestrzeni tych dwóch miesięcy, a wizytówka generuje miesięcznie ok. 4000 wyświetleń. Z samych wskazówek dojazdu mamy ok. 130 osób.
Jak widać umiejętne pozycjonowanie wizytówki Google może bardzo pomóc w zajęciu wysokich pozycji i co za tym idzie, zwiększeniu widoczności marki dla potencjalnych klientów. To z kolei prowadzi do pozyskiwania większej ilości klientów i poprawienia wyników sprzedaży.
Optymalizowanie wizytówki i odpowiadanie na pytania klientów pomaga budować zaufanie do marki i wiarygodność. Jeśli chcesz, żebyśmy poprawili pozycję Twojej firmy, wystarczy, że odezwiesz się do nas np. poprzez poniższy formularz. Nie zwlekaj i popraw pozycjonowanie lokalne swojej firmy!
