Jak pozyskiwać klientów za granicą dzięki kampaniom Meta Ads

jak pozyskiwać klientów dzięki meta ads

Branżę turystyczną cechuje to, że potrzebuje ciągłego zastrzyku nowych klientów. W poniższym artykule pokażę, jak pozyskiwać klientów dzięki Meta Ads – na przykładzie kampanii dla fotografa działającego na Cyprze.

Zobacz na przykładzie naszego case study, jak reklamy Meta pomogły naszemu klientowi pozyskiwać klientów w branży turystycznej za granicą.

Spis treści

Informacje o kliencie

Marco Polo Outdoor Photography to firma zajmująca się robieniem pięknych, niezapomnianych zdjęć na Cyprze. Paweł, właściciel firmy, od około 20 lat mieszka na Cyprze i zgłosił się do nas po pomoc w pozyskaniu nowych klientów na swoje usługi.

Po krótkiej konsultacji ustaliliśmy budżet miesięczny, sposób, w jaki chcemy przygotować kreacje reklamowe, oraz informacje o grupie docelowej. Po stronie klienta było wykonanie wideo promocyjnego według naszego scenariusza i przesłanie nam materiałów – my zajęliśmy się resztą.

Nasze działania marketingowe podjęte w celu pozyskania klientów

Postawiliśmy w naszym planie marketingowym na dwie główne grupy docelowe. 

Pierwszą z nich były młode osoby, które interesują się Cyprem. Zamysł był taki, aby docierać do osób, które planują w najbliższym czasie wyjazd do miejscowości, w których nasz klient świadczy usługi fotograficzne.

Drugą grupą były osoby, które już przebywają na Cyprze – prosta logika: skoro są na miejscu, kierujemy do nich ofertę, aby mieli ciekawą pamiątkę z tego miejsca.

Po akceptacji naszego klienta zabraliśmy się za przygotowanie scenariuszy pod rolki promocyjne. Z uwagi na charakter pracy Pawła postawiliśmy na wideo, ponieważ jesteśmy w stanie dużo więcej pokazać – wraz z przykładami jego zdjęć.

Dla każdej grupy przygotowaliśmy osobne wideo, z uwagi na odmienny przekaz. Klient przesłał nam nagrania zgodnie ze scenariuszem, a także dodatkowe materiały z sesji swoich klientów – i zabraliśmy się za profesjonalny montaż filmów.

Kampania Meta Ads i osiągnięte wyniki

Kampanie Meta Ads uruchomiliśmy z początkiem kwietnia, przy budżecie około 1100 zł miesięcznie. Nie było dla nas zaskoczeniem, że grupa planująca wyjazd na Cypr była bardziej skłonna do kontaktu – dlatego już na starcie przydzieliliśmy jej większą część budżetu reklamowego. 

Mimo stosunkowo wysokiego kosztu za leada w przypadku grupy przebywającej już na Cyprze, zdecydowaliśmy się utrzymać ten target przy mikrobudżecie.

Wyniki po pierwszym miesiącu:

  • 53 leady łącznie, w tym:

     

    • 52 leady z grupy planującej wyjazd – koszt 15,42 zł za leada

       

    • 1 lead z grupy będącej na Cyprze – koszt 322,42 zł za leada

       

Główne wyzwanie, z jakim się mierzyliśmy, to przede wszystkim sezonowość i dopiero rozpoczynający się okres wakacyjno-wyjazdowy dla Polaków.

wyniki kampanii screen

Dalsza optymalizacja kampanii

W kolejnych miesiącach wprowadziliśmy drobne optymalizacje kampanii. Zaczynał się sezon wakacyjny, dlatego naszym głównym celem było pozostanie przy tym samym miesięcznym budżecie, przy jednoczesnym obniżeniu kosztu per lead.

Wprowadziliśmy też niewielkie zmiany budżetowe – przesunęliśmy część budżetu dziennego na korzyść grupy planującej wyjazd. Dzięki temu udało się w czerwcu obniżyć koszt leada do 13,14 zł.

Cały czas byliśmy w kontakcie z klientem w kwestii jakości pozyskanych leadów – aby sprawdzać, czy grupa docelowa, do której trafiamy, rzeczywiście przynosi klientowi zwrot.

Na lipiec zasugerowaliśmy klientowi zwiększenie budżetu miesięcznego z uwagi na sezon wakacyjny. Dostaliśmy zielone światło na zwiększenie o 50%, czyli do ok. 1500 zł.

Zaznaczyliśmy, że ważne jest, aby budżet zwiększać stopniowo i sukcesywnie, by nie rozregulować algorytmu, który już działał dobrze. Dlatego budżet zwiększaliśmy stopniowo – co kilka dni, o kilka procent.

Lipiec przyniósł nowe wyniki.

Zwiększenie budżetu nie wpłynęło negatywnie na algorytm Mety – koszt leada pozostał praktycznie na tym samym poziomie.

  • Grupa planująca wyjazd: koszt leada 16,05 zł

  • Grupa będąca na Cyprze: koszt leada spadł o niemal 50%, do 174,94 zł
wyniki kampanii drugi screen

Jak pozyskiwać klientów dzięki Meta Ads - podsumowanie

To, co z naszego punktu widzenia było równie budujące, to opinia klienta. 22 lipca Paweł poinformował nas, że ma kalendarz zapchany na ponad dwa tygodnie do przodu 🙂

 

opinia klienta screen

Od początku kwietnia do 29 lipca pozyskaliśmy łącznie 204 kontakty, a łączny budżet wyniósł 4147 zł.

Przypadek naszego klienta pokazuje, że działania należy zaczynać od dobrze dopasowanej grupy docelowej, połączonej z odpowiednią kreacją marketingową.

Przeczuwaliśmy, że klienci w takiej branży „kupują oczami”, dlatego postawiliśmy na dynamiczne nagrania, ukazujące różne miejsca – a przy tym świetne zdjęcia naszego kontrahenta. Ten przykład pokazuje, jak pozyskiwać klientów dzięki Meta Ads – skutecznie, także za granicą.

Jeśli również potrzebujesz skutecznych kampanii reklamowych nastawionych na pozyskiwanie klientów – odezwij się do nas. Sprawdzimy, jak możemy pomóc Twojej marce.

Tomasz Dominiak

Specjalista ds. Marketingu
Wypełnij formularz, jeśli potrzebujesz skutecznych kampanii reklamowych!