Jak produkcja filmów reklamowych pomaga budować markę?

Spis treści
O tym, że social media mają moc, jeśli chodzi o docieranie do odbiorców, nikogo nie trzeba przekonywać. Reklama w mediach społecznościowych to jeden z najlepszych sposobów na poszukiwanie klientów dla swoich produktów lub usług. Jednak, jak zainteresować odbiorcę w natłoku przeróżnych reklam i treści? Tutaj z pomocą przychodzi produkcja filmów reklamowych.
To właśnie video marketing jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. W obecnych czasach coraz więcej ludzi preferuje reklamy w formie grafik lub właśnie filmów reklamowych. Takie formy reklam są zwyczajnie ciekawsze, atrakcyjne i w krótkim czasie potrafią przedstawić daną markę lub jej produkt. Teraz kiedy ludzie żyją w ciągłym biegu, coraz mniej osób ma czas na zagłębianie się w treści pisane, które z kolei są bardzo istotne w kontekście SEO.
Krótkie filmy reklamowe to doskonały sposób, żeby skutecznie zdobyć uwagę widza i zainteresować go swoim produktem. W tym artykule przedstawię Ci, dlaczego warto budować swoją markę za pomocą filmów reklamowych, gdzie warto te filmy zamieszczać oraz omówię inne zalety tej formy marketingu. Zapraszam do lektury!
Produkcja filmów reklamowych a budowanie marki
Żeby skutecznie sprzedawać produkty lub usługi, musi najpierw ktoś o nas usłyszeć, a następnie przekonać się, że warto zdecydować się na naszą ofertę. W tym miejscu należy omówić kwestię budowania marki i jej świadomości. Jak skutecznie pokazać innym, że istniejemy i mamy coś wartościowego do sprzedania? Doskonałym sposobem, żeby to zrobić, jest produkcja filmów reklamowych.
Krótkie filmy reklamowe to świetny sposób, żeby przyciągnąć uwagę odbiorcy i zainteresować go tym, co oferujemy. Ludzie, którzy scrollują social media coraz rzadziej zainteresują się tekstem lub nudną reklamą, która w żaden sposób się nie wyróżnia. Jeśli jednak wyświetli im się film, który jest interesujący od samego początku, to jest duża szansa, że go obejrzą.
To jest właśnie szansa na skuteczne budowanie marki zwłaszcza dla osób lub firm, które dopiero zaczynają swoją działalność lub nie dbali dotychczas o marketing w sieci. Kluczem jest właśnie przyciągnięcie uwagi i przedstawienie siebie lub produktu w interesujący i angażujący dla widza sposób.
Doskonałym przykładem na to, jak filmy reklamowe pomagają budować markę, jest nasza klientka Adrianna Grudzień-Sroka. Ada to trenerka personalna z wieloletnim doświadczeniem, która zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc w zbudowaniu jej marki osobistej i dotarciu do większej liczby klientów. Zaczynaliśmy budować jej social media od zera. Stworzyliśmy dla niej filmy promocyjne w formie rolek na Instagramie. Dzięki temu w krótkim czasie, bo nieco ponad miesiąc, zyskała ponad 400 unikalnych obserwujących! Nasza klientka skorzystała u nas z usługi montażu video, aby zwiększyć jakość dostarczanych przez nią treści.
Jak widzisz, tworzenie filmów reklamowych naprawdę ma moc i przyciąga odbiorców. Musisz jednak pamiętać, że filmy muszą być interesujące i ciekawe, żeby mogły być skuteczne. Reklama w formie filmu pozwala w znacznie większym stopniu wykorzystać Twoją kreatywność i przedstawić Ciebie i to, co oferujesz w sposób bardziej atrakcyjny.
Dzięki video marketingowi klient zapamiętuje Twoją twarz, głos i zapamiętuje Ciebie lub to, co reklamujesz. Pozwala to budować świadomość marki i zakorzeniasz się w umyśle odbiorców. Reklama video pozwala wyrażać emocje i bardziej angażować odbiorców, przez co łatwiej jest przekonać ich do siebie i budować z nimi relacje.
Zmontujemy dla Ciebie profesjonalne filmy reklamowe
Krótkie filmy reklamowe – gdzie wrzucać filmy?
W przypadku produkcji filmów reklamowych istotną kwestią jest to, gdzie będziesz je umieszczał. Możliwości jest cała masa, jednak należy robić to w przemyślany sposób. Każdy biznes, każdy produkt i każda usługa ma swoją specyfikę. Tak samo cel Twoich reklam może być zróżnicowany. Warto dostosować to, co chcemy przekazać do charakterystyki danego kanału.
Krótki film reklamowy w formie rolki doskonale sprawdzi się na Instagramie, Facebooku oraz na TikToku. Są to platformy, dzięki którym można dotrzeć do ogromnego grona odbiorców. Instagram i Facebook to świetne miejsca nie tylko do budowania marki, ale też do budowania relacji z odbiorcami i zdobywania ich zaufania. Możesz pokazywać to, co robisz na co dzień poprzez dodawanie stories, odpowiadać na komentarze pod postami i pokazywać w ten sposób zainteresowanie swoimi odbiorcami. Kiedy ludzie widzą, że wchodzisz z nimi w interakcję i reagujesz na ich potrzeby, chętniej zdecydują się na Twój produkt i zostaną z Tobą na dłużej.
TikTok z kolei jest platformą w dużej mierze nakierowaną na rozrywkę. Oczywiście tutaj również możesz reklamować swoje produkty oraz usługi i warto to robić. Jest to jednak świetne miejsce do luźniejszego contentu i pokazywania swoim odbiorcom, że masz poczucie humoru. Ludzie lubią identyfikować się z innymi i znajdować osoby, z którymi coś ich łączy. Filmy na TikToku fantastycznie sprawdzą się do budowania zaufania i relacji z klientami.
Ogromną zaletą jest to, że film przygotowany w formacie rolek możesz wrzucić na wszystkie 3 platformy. Nie musisz przygotowywać oddzielnie filmów na każdą z nich. Tworząc jeden film, masz możliwość docierać do odbiorców, wykorzystując kilka kanałów. To prosty sposób na promowanie swojej marki dla większej liczby osób z małym nakładem pracy.
Jeśli dobrze czujesz się w dłuższych formatach wideo, to świetnym pomysłem jest nagrywanie na YouTube. Możesz tutaj przedstawiać siebie i swoje produkty bardziej szczegółowo. Bardzo fajnym pomysłem jest robienie różnego rodzaju testów i pokazywanie, jak Twoje produkty działają w rzeczywistości. Opcji jest oczywiście więcej i tylko od Twojej kreatywności zależy, jak wykorzystasz możliwości filmów na YouTube 🙂
Social media w liczbach
Na początku artykułu powiedziałem, że social media mają moc w docieraniu do odbiorców. Żeby nie być gołosłownym, przedstawię kilka ciekawych statystyk dotyczących mediów społecznościowych w Polsce. Dane pochodzą z dwóch źródeł: badania rynku reklamowego gemiusAdReal oraz cross-mediowego badania Mediapanel, realizowanego we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu i dotyczą 2023 roku.
Na początek warto spojrzeć na zasięg różnych mediów. Tutaj zdecydowanymi liderami są Facebook oraz YouTube, które docierają do około 85 procent społeczeństwa. Następne w kolejności są Instagram (ok. 51%) i TikTok (ok. 45%). Niemniej imponująco wygląda liczba realnych użytkowników poszczególnych platform. Tutaj kolejność jest taka sama, a liczby wyglądają następująco: Facebook i YouTube ponad 25 mln realnych użytkowników, Instagram ponad 15 mln oraz TikTok ponad 13 mln.

Duże wrażenie robią także wyniki social mediów w kontekście kontaktów reklamowych. Tutaj zdecydowany prym wiedzie Facebook, który osiągnął wynik ponad 12 miliardów kontaktów reklamowych! Na drugim miejscu znalazł się YouTube (5,2 mld), dalej TikTok (3,4 mld) oraz Instagram (1,8 mld). Jako ciekawostkę podam również, że YouTube osiąga średnio najdłuższy czas kontaktu reklamowego – 11 sekund.

Jak widać po realnych liczbach, social media docierają do ogromnej liczby użytkowników. Można powiedzieć, że niewykorzystywanie tego faktu do reklamy swojego biznesu jest wręcz grzechem. Zamieszczając filmy promocyjne na różnych platformach, dajesz sobie szansę na pozyskanie znacznej liczby klientów i osiąganie świetnych wyników sprzedażowych.
Produkcja filmów reklamowych - Tworzenie społeczności wokół marki
Kręcenie filmów reklamowych ma jeszcze jedną istotną zaletę prócz samego budowania marki i promowania produktów. Dzięki filmom reklamowym na social mediach możesz w efektywny sposób tworzyć społeczność wokół swojej marki.
Reklamując swoje produkty lub usługi w mediach społecznościowych, możesz zapewnić sobie stałych i lojalnych klientów. Jeśli tworzysz content, który ich interesuje, przedstawia im przydatne treści i odpowiada na realne problemy, to budujesz swój autorytet i przedstawiasz się w roli eksperta. Jeżeli do tego wszystkiego Twoje filmy są kreatywne i atrakcyjne to masz gotowy przepis na zatrzymanie odbiorcy przy sobie.
Możliwość komentowania postów, dzielenia się spostrzeżeniami to wszystko sprawia, że osoby wokół Twojej marki znajdują wspólny język i miejsce, gdzie uzyskują potrzebne im informacje. Dbaj o to, żeby wchodzić w interakcję z odbiorcami i zachęcaj ich do dzielenia się opiniami.
Tworzenie atrakcyjnych filmów reklamowych pozwala przede wszystkim przyciągnąć uwagę jednak, jak już się to uda, to warto postarać się zatrzymać klienta na dłużej. Social media mają ogromną moc w dziejszych czasach i trzeba z tego korzystać.
Podsumowanie
Produkcja filmów reklamowych może być trampoliną dla Twojej marki. W tym artykule starałem się pokazać Ci, dlaczego warto tworzyć filmy i jakie to może nieść korzyści dla Ciebie i Twojego biznesu.
Warto iść z duchem czasu i uwzględniać zmieniające się trendy oraz zachowania odbiorców. Jak wspomniałem wcześniej, żyjemy w dynamicznych czasach, w których każdy się spieszy i trudno przyciągnąć czyjąś uwagę. W związku z tym właśnie reklama video może być dla Twojej marki game changerem.
Wykorzystuj to, jak wiele ludzi korzysta z mediów społecznościowych i promuj swoją markę przyciągającymi uwagę filmami reklamowymi. Pamiętaj jednak, że skuteczny film reklamowy to taki, który jest kreatywny, ciekawy i merytoryczny. Musisz utrzymać zainteresowanie widza i zaangażować go.
Jeśli potrzebujesz pomocy w montażu filmów, to zachęcam do odezwania się do nas poprzez poniższy formularz. Przygotujemy dla Ciebie profesjonalne filmy reklamowe, które skutecznie pomogą Ci zbudować markę i pozyskać klientów.
