Jak założyć wizytówkę Google? Poradnik krok po kroku.

Spis treści
W tym artykule otrzymasz konkretny poradnik, jak założyć wizytówkę Google krok po kroku. Pokażę Ci, nad czym powinieneś się skupić przy wypełnianiu treści w poszczególnych sekcjach Twojej przyszłej wizytówki. Jeśli na tym etapie zastanawiasz się, czy wizytówka Google jest Ci potrzebna, jakie korzyści mogą z niej płynąć, to zachęcam Cię do przeczytania artykułu – “Dlaczego pozycjonowanie wizytówki Google jest ważne w przypadku inwestycji deweloperskiej“. Wyjaśniam w nim, co to wizytówka Google, dlaczego warto ją pozycjonować, na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu.
Pozycjonowanie wizytówki to świetny sposób na docieranie do klientów. Dobrze zoptymalizowana wizytówka, która zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwaniach, zwiększa szansę na zainteresowanie odbiorców Twoją firmą i nawiązanie kontaktu. To w rezultacie doprowadzi do zwiększenia sprzedaży Twoich produktów lub usług.
Jak założyć wizytówkę Google - krok pierwszy
Przejdźmy zatem do konkretów – jak zrobić wizytówkę Google?
Wchodzimy na stronę https://business.google.com/locations, klikamy po prawej stronie przycisk „dodaj firmę”, a następnie „dodaj pojedynczą firmę”. Jeśli masz już jakąś wizytówkę jako menedżer lub właściciel, to w tym miejscu będziesz widział swoje wizytówki, którymi zarządzasz

Krok drugi - dodanie nazwy firmy i kategorii
Drugim etapem robienia wizytówki Google jest dodanie nazwy firmy oraz kategorii działalności. Przyjmijmy, że jesteś deweloperem, budujesz blok z nowymi mieszkaniami w Łodzi w dzielnicy Widzew. Twoja inwestycja została nazwana przez Ciebie „Osiedle Kwiatowe”, a Twoja firma nazywa się „ABC Development sp. z o.o.”. Jeśli pomyślałeś, żeby w tym miejscu wpisać nazwę Twojej firmy – to błąd. Tutaj musisz nazwać inwestycję, którą budujesz wraz ze słowami kluczowym, miastem i ewentualnie dzielnicą (UWAGA! Założenie jest takie, że ta wizytówka ma sygnować właśnie tę inwestycję, a nie siedzibę Twojej firmy deweloperskiej). Jak zatem powinieneś nazwać tę wizytówkę? Moja propozycja nazwy to „Osiedle Kwiatowe – nowe mieszkania Łódź Widzew”.
Na wybranie najlepszej kategorii istnieje bardzo prosty sposób. Jeśli sprzedajesz nowe mieszkania – wpisz to w Google. Wyskoczą Ci wizytówki Twojej konkurencji i tam będziesz widział przypisaną kategorię. W moim przypadku przeplatają się kategorie „deweloper” i „osiedle mieszkaniowe”. Ja stawiam na tę drugą opcję.

Krok trzeci - dodanie lokalizacji
W trzecim punkcie otrzymujemy pytanie o dodanie lokalizacji – jak najbardziej dodajemy adres.

Krok czwarty - wpisanie adresu
Wpisujemy w tym miejscu adres Twojej inwestycji deweloperskiej. Nie wpisuj tutaj adresu, jaki posiadasz w KRS czy CEIDG. Wpisz w tym polu dokładny adres Twojego osiedla, które budujesz.

Możemy stworzyć wizytówkę Google za Ciebie!
Krok piąty - świadczenie usług
Kolejne pytanie dotyczy świadczenia usług. Zaznaczamy twierdząco.

Krok szósty - obszary
Kolejny punkt o obszarach możemy pominąć.

Krok siódmy - dane kontaktowe
Następny krok jest ważny. W tych polach koniecznie dodaj swoją stronę internetową i numer telefonu. Nie podawaj tutaj swojego prywatnego czy służbowego numeru telefonu. Wpisz numer do osoby, która będzie odpowiedzialna za sprzedaż Twoich mieszkań (dział sprzedaży lub pośrednik biura nieruchomości).

Krok ósmy - godziny otwarcia
Dodajemy godziny otwarcia. Nie dodawaj czegoś, co jest niezgodne z prawdą. Wielu deweloperów praktykuje, że to jest inwestycja deweloperska, więc dodają godziny otwarcia, jako 24/7. To zła praktyka. Nie wprowadzaj swoich klientów w błąd, że mogą w każdy dzień tygodnia o każdej porze zadzwonić. Dodaj tutaj realne godziny pracy, w których Twój dział sprzedaży lub pośrednik nieruchomości pracuje.

Krok dziewiąty - przesyłanie wiadomości
Warto zaznaczyć poniższy punkt. Pamiętaj, że trzeba najbardziej jak to możliwe, ułatwiać klientom kontakt z Twoim produktem. Jeśli ktoś woli skontaktować się przez wiadomość na wizytówce – pozwól na to. Niewiele osób praktykuje takie rozwiązanie, natomiast jest to dodatkowa możliwość dla klienta.

Krok dziesiąty - opis firmy
Opis firmy w wizytówce Google to bardzo ważny punkt. Masz tutaj 750 znaków, które w przemyślany sposób musisz zagospodarować. W tym miejscu koniecznie musisz umieścić swoje słowa kluczowe. W naszym przypadku są to np. nowe mieszkania, mieszkanie w nowym budownictwie, mieszkanie w bloku. Poniżej podam Ci moją propozycję, jak ja bym to zrobił.
„Osiedle Kwiatowe – nowe mieszkania Łódź Widzew to nowoczesne budownictwo wielorodzinne. Nowe mieszkanie to w większości przypadków wybór na całe życie, dlatego w Osiedle Kwiatowa stawiamy na funkcjonalność, komfort i jakość wykonania. Tworząc Osiedle Kwiatowe, nie chcieliśmy iść na żadne kompromisy. W otoczeniu nowego bloku znajdują się liczne punkty usługowe – restauracje, apteka, sklep spożywczy. Na wyciągnięcie ręki rodzina kupująca nowe mieszkania ma przedszkole, szkołę publiczną i przychodnię lekarską.
Osiedle Kwiatowe jest świetnie skomunikowane z centralną częścią miasta, zarówno dla zmotoryzowanych, jak i tych korzystających z komunikacji miejskiej. Jeśli szukasz nowego mieszkania w bloku – będzie to idealny wybór!”.

Krok jedenasty - zdjęcie firmy
Zdjęcia Twojej firmy – w tym miejscu warto dodać kilka zdjęć Twojej inwestycji. Możesz tutaj dodać, jak wygląda elewacja zewnętrzna z wizualizacji, czy zagospodarowanie terenu. Jeśli posiadasz inne elementy warte pokazania, jak np. plac zabaw – zrób to. Niekoniecznie wstawiałbym tutaj wizualizacje samych mieszkań – są do tego lepsze miejsca.

Jak założyć wizytówkę Google - podsumowanie
To już wszystkie kroki w tym poradniku „jak założyć wizytówkę Google”. Teraz musisz tylko poczekać na weryfikację i Twoja wizytówka jest gotowa. Wspomniałem wcześniej, że są lepsze miejsca na dodanie swojego produktu. Po zakończeniu zakładania wizytówki zostaniesz przekierowany na profil zarządzania Twoją wizytówką, w której masz opcje „edytuj produkty”. W tym miejscu dobrze jest zawrzeć swoje produkty, kilka propozycji mieszkań, które oferujesz.
Masz już zrobioną wizytówkę, co dalej? Warto byłoby podnieść pozycję Twojej wizytówki, aby zwiększyć możliwość na dodatkową sprzedaż Twojej inwestycji. Im lepsza pozycja wizytówki, tym bardziej jesteś widoczny dla klientów.