Sposoby na budowanie pozytywnego wizerunku dewelopera

Spis treści

Branża deweloperska to bardzo ciężka branża. Jeśli wybudowałeś już kilka budynków, to doskonale wiesz, o czym mówię. Deweloperzy nierzadko stosowali tańsze zamienniki artykułów budowlanych, tnąc przy tym koszty, ale tracąc na jakości. Przez osoby, które tak postępują, trochę utarło się w naszym społeczeństwie, że deweloper to „oszust”, „prywaciarz” i wiele innych nieprzychylnych epitetów. Zadajmy sobie więc pytanie, na czym polega budowanie pozytywnego wizerunku dewelopera?

Sprzedaż nowych mieszkań deweloperskich, w których klient zostawia kilkaset tysięcy złotych, a nieraz nawet ponad milion złotych, obarczone jest ryzykiem, jak i nieufnością klienta. Niniejszy artykuł pomoże Ci w odwróceniu karty i budowaniu biznesu deweloperskiego na lata. Musisz mieć jednak na uwadze, że budowanie pozytywnego wizerunku dewelopera to proces. Nie zbudujesz go w miesiąc czy pół roku, potrzeba na to czasu, cierpliwości i podejmowania właściwych działań.

Wykorzystanie mediów społecznościowych w celu zwiększenia zaufania klientów

Sprzedaż nowych mieszkań to długi proces zakupowy. Klienci sprawdzają różne informacje, zaczynając od lokalizacji i planu mieszkań, przez udogodnienia wokół inwestycji, aż po informacje o deweloperze. Bardzo często klienci obserwują daną inwestycję oraz postęp prac.

Tu na pomoc przychodzą nam nasze media społecznościowe, dzięki którym możemy zwiększyć zaufanie do dewelopera. Większość deweloperów prowadzi swój profil firmowy w social mediach w taki sposób, że dodaje jakieś zdjęcia z budowy bez żadnych informacji, ewentualnie lakoniczną notatkę. Kolejną częstą praktyką jest po prostu wrzucenie wizualizacji swojej inwestycji, a większość ruchu i tak jest generowane z płatnych reklam. Nie uważam tego za dobre ani skuteczne rozwiązanie. Można to zrobić znacznie lepiej.

Moją propozycją, prócz oczywiście dobrze zaplanowanych kampanii reklamowych, jest zastosowanie podsumowania tygodnia lub miesiąca z tego, co się dzieje na budowie. Nie mogą to być szczątkowe informacje. Ważne, aby pokazać realny przebieg wydarzeń i jaki jest plan na najbliższe tygodnie, aż do kolejnego podsumowania. Jeśli wszystko idzie zgodnie z harmonogramem, to poinformuj o tym odbiorcę. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient poczuje się, jakby sam uczestniczył w tej budowie. Oczami wyobraźni dostrzega, jak jego nowy dom, czy mieszkanie się buduje. Wpływa to na kreowanie relacji i utożsamianie się klienta z Twoją firmą.

Jeśli na Twojej inwestycji deweloperskiej pojawiły się komplikacje, ale je rozwiązałeś lub masz plan jak je rozwiązać – napisz o tym! Ludzie nie są głupi i wiedzą, że na budowie zdarzają się problemy, a deweloperzy boją się o tym mówić. Często idą w zaparte, że „u nich na budowie nie ma żadnych komplikacji”. Nie bądź, jak oni, nie oszukuj! Twoi klienci docenią szczerość i transparentność, co korzystnie wpłynie na ich zaufanie do Twojej firmy. Jeśli zostaniesz przyłapany na kłamstwie, możesz już nie odbudować wizerunku swojej firmy, a na pewno będzie to trudne.

To, co jest ważne, to zachowanie regularności w swoich działaniach. Jeśli robisz podsumowanie budowy co piątek lub pierwszego dnia miesiąca, to zakomunikuj to wyraźnie i trzymaj się założeń. Wprowadź swoich klientów w zainteresowanie, że za tydzień będą kolejne ciekawe informacje z relacji budowy. Musisz natomiast pamiętać, że takie działanie jest odpowiedzialne. Jeśli się na coś zadeklarujesz, to musisz już regularnie prowadzić ten format. W przeciwnym razie stracisz zaufanie swoich klientów, a tego nie chcemy.

Media społecznościowe to doskonałe narzędzie do „bycia bliżej klienta”. Pozwalają w łatwy sposób docierać do odbiorców i budować z nimi relacje, czy wchodzić w interakcję. Odpowiednio wykorzystując social media, możesz budować pozytywny wizerunek firmy i zwiększać zaufanie klientów.

Pomożemy Ci budować pozytywny wizerunek

Budowanie pozytywnego wizerunku. Czy deweloper powinien prowadzić bloga?

Przyjęło się, że pisanie bloga jest elementem lejka marketingowego, dzięki któremu w ruchu organicznym lub poprzez kierowanie na dany wpis z reklamy, docieramy do potencjalnych klientów. Następnie ustawiamy na nich remarketing i w telegraficznym skrócie, doprowadzamy do sprzedaży swojego produktu lub usługi. Czy w przypadku dewelopera cel jest taki sam?

Odpowiedź brzmi – nie. Blog dewelopera powinien mieć nieco inną budowę. Powyżej opisałem Ci, jak w ciekawy sposób możesz wykorzystać media społecznościowe, pisząc podsumowania etapów prac. Według mnie dobrą praktyką jest powielanie tych treści na swoim blogu firmowym. W Twojej głowie pojawiło się pewnie w tym momencie pytanie „Po co mam pisać o tym samym na blogu, skoro mam to w mediach społecznościowych?”. Spieszę z odpowiedzią i pozwól, że odpowiem Ci pytaniem „A jaką masz pewność, że ktoś, kto trafił na Twoją stronę, przejrzał Twoje media społecznościowe?”.

Nie masz żadnej pewności. Kiedy ktoś już trafił na Twoją stronę i wejdzie w zakładkę „blog”, zapozna się z informacjami dotyczącymi Twojej inwestycji deweloperskiej. Możesz tę zakładkę nazwać w ciekawszy sposób np. „Podsumowanie prac”, co jeszcze bardziej może zachęcić odbiorcę do zajrzenia w to miejsce.

Jaki daje to efekt? Otóż przede wszystkim strona jest bardziej zapełniona treściami, sprawia wrażenie, że ktoś nad nią pracuje, a przede wszystkim uaktualnia informacje. Po drugie, tak jak w przypadku mediów społecznościowych, budujemy zaufanie wśród klientów i sprawiamy, że klient postrzega dewelopera jako odpowiedzialnego, rzetelnego oraz transparentnego.

Kolejną, pośrednią korzyścią jest to, że swój wpis blogowy możesz zaprojektować tak, że w którymś miejscu dodasz CTA (call to action), czyli wezwanie do działania. Jest to miejsce, w którym klient zostawia swojego maila, aby być na bieżąco z informacjami. Posiadanie maila klienta jest w sprzedaży na wagę złota, ponieważ możemy ustawić kampanię mailową z odpowiednią sekwencją wysyłki wiadomości. Rola bloga może więc być bardzo istotna w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy dewelopera.

Co przekazywać klientom, aby budować pozytywny wizerunek dewelopera?

Prócz wspomnianego podsumowania tygodnia mam dla Ciebie kilka innych ciekawych porad dotyczących przekazywania informacji klientom. Podpowiem Ci, na co jeszcze zwrócić uwagę przy prowadzeniu mediów społecznościowych i kreowaniu wizerunku w sieci.

Budowanie pozytywnego wizerunku. Grupa ludzi symbolizująca dobry PR

Dla przykładu, jeśli dodajesz post na swoje media społecznościowe, w którym informujesz swoich klientów, że 50% Twojej inwestycji jest już wyprzedana, warto podkreślić w tym miejscu, jakie są korzyści z kupna nowego mieszkania właśnie u Ciebie. Poprawiasz usterki w 2 dni od zgłoszenia? Napisz to. Budujesz smart home? Napisz to. Budujesz ekologicznie w zgodzie z naturą? Napisz to. Jak już się dowiedziałeś proces zakupowy nowego mieszkania od dewelopera to długi proces. W jego trakcie klient styka się z daną marką 10-20 razy, a nierzadko więcej. Jeżeli sprawnie odpowiadasz na pytania klienta i zbijasz jego obiekcje, wówczas skracasz dystans między wami, a Twój dział sprzedaży ma ułatwione zadanie. Im więcej informacji podajesz, tym mniej wątpliwości mają klienci. Mało tego, widzą, że o nich dbasz, dzięki czemu zwiększasz ich zaufanie do Twojej marki.

Musisz mieć na uwadze, że Twoją inwestycję deweloperską będą śledzić różni ludzie, nawet ci, którzy nie są zainteresowani kupnem mieszkania, ale lubią sobie pokomentować i podokuczać deweloperowi. Plac budowy to miejsce, w którym panuje pełno śmieci, materiałów budowlanych, więc możesz być pewny, że pojawią się komentarze w stylu „kiedy posprzątacie po sobie latające styropiany i inne śmieci?”.

Nie warto olewać takich komentarzy, nawet jeśli codziennie Twoja ekipa budowlana sprząta. Takiej osobie również odpisujemy na komentarz, oczywiście bez żadnych uszczypliwości. Warto pokazać klasę i odpowiadać z kulturą. W ten sposób możemy również zapunktować u naszych odbiorców i kształtować pozytywny wizerunek dewelopera.

W budowaniu zaufania klientów pomaga także dobrze skonstruowana strona dewelopera. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak powinna być zbudowana strona internetowa, na jakie pytania i obiekcje odpowiadać oraz jakie informacje na niej umieścić, zachęcam Cię do zapoznania się z artykułem Strona internetowa dla dewelopera – co powinna zawierać?

Krzysztof Czarnecki Agencja marketingowa SeeSell

Krzysztof Czarnecki

CEO
Skontaktuj się z nami, wypełniając formularz