Strona internetowa dla dewelopera – co powinna zawierać?

Strona internetowa dla dewelopera grafika tytułowa

Spis treści

W niniejszym artykule otrzymasz praktyczne porady, jak powinna wyglądać strona internetowa dla dewelopera. Powiem Ci, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony dla dewelopera i omówię dla Ciebie “landing page” Twojej inwestycji deweloperskiej. Przy opisywaniu strony www dla dewelopera będę rozbijał poszczególne elementy na czynniki pierwsze, aby jeszcze lepiej Ci to zobrazować. Przejdźmy zatem do konkretów.

Pierwsze wrażenie na stronie internetowej dla dewelopera

W momencie wejścia na stronę internetową dla dewelopera, w oczy rzucają się 2 rzeczy. Pierwsza to menu, w którym widzimy logo i zakładki strony, a także baner główny. Zacznijmy od logo firmy. Jest ono kluczowe w budowaniu całej strony internetowej dla dewelopera, ponieważ stanowi punkt wyjściowy kolorystyki danej strony. Logo powinno być unikatowe, takie, które np. utożsamia się z albo Twoją główną marką, albo z produktem, który tworzysz dla przyszłych klientów.

Podam Ci konkretny przykład, jak wyglądała nasza współpraca z jednym z klientów. Otrzymaliśmy zlecenie na wymyślenie nazwy marki wraz z zaprojektowaniem logo przyszłych inwestycji deweloperskich. Wytyczne były następujące:

„Buduję domy dla rodzin z dziećmi 2+1 i 2+2. Jestem osobą wierzącą, więc chciałbym, żeby było delikatne nawiązanie do tego, ale bez natarczywego nakłaniania do wiary. Logo ma być delikatne – coś z elementem domu, aby było wiadomo, że sprzedaję domy”.

Była to dla nas jasna informacja, czego oczekuje klient. W zwyczaju mamy wysyłanie do klienta kilku propozycji przykładowych formatów logo, aby klient mógł sobie zobrazować i zdecydować, w którym stylu mamy projektować logo. Otrzymaliśmy wstępne zainteresowanie klienta konkretnym stylem i rozpoczęliśmy pracę nad nazwą marki. Klient otrzymał od nas 10 propozycji nazw, spośród których mógł wybrać najlepszą.

Po wybraniu przez klienta konkretnej nazwy marki dewelopera rozpoczęliśmy projektowanie logo. W ten sposób powstała konkretna marka z finalnym logo Angelhome.

Angelhome logo marki.

Jeśli chodzi o menu – nazewnictwo Twoich zakładek bądź odsyłaczy do konkretnej sekcji, wszystko zależy od tego, jak bardzo rozbudujesz swoją stronę. Chodzi o to, czy jest to „one page”, czy też bardziej rozbudowana strona z wieloma zakładkami.

Na banerze głównym Twojej strony internetowej dla dewelopera dobrą praktyką jest umieszczenie zdjęcia wizualizacji zewnętrznej. Można to również zastosować w formie slajdów przechodzących i pokazujących naszą inwestycję z różnej perspektywy. Innym ciekawym pomysłem może być zaprezentowanie w ten sposób innych ciekawych elementów, takich jak zagospodarowanie terenu.

Krótki nagłówek na naszej stronie docelowej jest kluczowy. W tym miejscu warto poinformować potencjalnego klienta o najważniejszych aspektach naszej inwestycji deweloperskiej. Przykładem takiego nagłówka jest: „40 nowych mieszkań w bloku w centrum Łodzi”. Możesz tutaj dopisać 3-4 linijki, w których zawrzesz kilka cennych informacji na temat swojej inwestycji deweloperskiej.

Stworzymy dla Ciebie stronę internetową!

Elementy strony internetowej dla dewelopera - oferta dewelopera

Kolejną zakładką z menu strony internetowej dla dewelopera może być oferta Twoich usług. Możesz ją nazwać „Oferta” lub „Mieszkania”. To tutaj Twoi klienci wybierają swoje przyszłe „M”. Jakie masz możliwości zaprezentowania swojej inwestycji?

Przede wszystkim kluczowa w tej sekcji jest wizualizacja zewnętrzna, dlatego moja rada jest taka – nie oszczędzaj na niej. Masz wizję budynku, którego jeszcze (prawdopodobnie) nie ma fizycznie, a ludzie muszą go zobaczyć i wyobrazić siebie w nowym mieszkaniu. Dla agencji marketingowej w tej sekcji bardzo ważne jest, aby wizualizacja zewnętrzna była zrobiona bardzo dokładnie. Dzięki temu możemy umieścić odpowiednie elementy na tej wizualizacji. W tym miejscu klient będzie miał możliwość kliknięcia w poszczególne elementy i pojawią mu się najważniejsze informacje, a nawet zostanie przekierowany do informacji z tabeli poniżej. Na poniższym zdjęciu widzisz wizualizację z naszej przykładowej strony dewelopera.
Strona internetowa dla dewelopera. Zrzut ekranu makiety z listą mieszkań.

Opcja przedstawienia oferty w takiej formie dobrze się sprawdza w budownictwie jednorodzinnym. W przypadku budownictwa wielorodzinnego świetnie sprawdzi się makieta 3D. Jeśli zastanawiałeś się, jak to wygląda pod kątem technicznym, to spieszę z odpowiedzią. Zlecasz zadanie firmie, która się tym zajmuje i na podstawie wizualizacji szykuje makietę 3D. Następnie firma przesyła makietę w formie kodu Twojemu web deweloperowi lub agencji i cała sekcja zostaje umieszczona na stronie. Czas realizacji (w zależności od rozmiaru inwestycji) trwa około 2 miesiące, a koszt to 40-80 tys. zł netto.

Oprócz tego przeważnie od takiej firmy otrzymujesz ekran dotykowy do swojego działu sprzedaży, za pomocą którego możesz z klientami wykonać wirtualny spacer po nieruchomości. Jest to dodatkowa „broń” dla Twoich sprzedawców.

Wspomniałem również o tabeli pod makietą/elementem graficznym Twojej inwestycji. W tabeli, jak się pewnie domyślasz mamy rozpiskę mieszkań z najważniejszymi informacjami tj. nr mieszkania, metraż, ilość pokoi, które piętro w przypadku budownictwa wielorodzinnego. Możesz również tutaj dodać inne informacje. Przykładem mogą być strony świata, na jakie wychodzą okna, cena za metr kwadratowy, status mieszkania – czy jest wolne, czy zarezerwowane, a także możliwość sprawdzenia planu konkretnego mieszkania, jaki ma układ oraz metraż poszczególnych pomieszczeń.

Jeśli zgodnie z Twoją polityką, aby dowiedzieć się, jaka jest cena za mieszkanie, należy skontaktować się z działem sprzedaży, to w miejscu o cenie możesz zrobić odesłanie do formularza kontaktowego. Klikając w sekcję przy konkretnym mieszkaniu, można zakodować, że klientowi w formularzu automatycznie podsuwa się gotowa wiadomość w treści formularza. Przykładowo: „Dzień dobry, jestem zainteresowany mieszkaniem nr 3. Proszę o kontakt”. Dzięki takiemu rozwiązaniu ułatwiamy klientowi kontakt z handlowcem, a przecież o to chodzi, aby klient miał jak najlepiej 😊

Informacje dodatkowe o Twojej inwestycji deweloperskiej

Co jeszcze warto zamieścić na stronie internetowej dla dewelopera? Przedstaw lokalizacje i udogodnienia wokół Twoich nowych mieszkań! Masz coś, co warto podkreślić w swojej inwestycji? Budujesz balkony lub tarasy? „Informacje dodatkowe”, to jest odpowiednie miejsce, żeby po ofercie mieszkań poinformować klienta o innych kwestiach. Możesz tutaj zamieścić informację o węźle komunikacyjnym, czy w pobliżu znajdują się szkoły, przedszkola, sklepy, apteki itd.

Możesz zrobić to zarówno w wersji pisanej z elementami graficznymi, jak i w sposób atrakcyjniejszy. Doskonale sprawdzi się tutaj film z drona, pokazujący najbliższe otoczenie, z zaznaczaniem na nagraniu ważnych punktów z odległościami od Twojej inwestycji.

Kolejnym elementem, jaki możesz zastosować na stronie dla dewelopera, są informacje na temat technologii budowy. Budujesz Smart Home? Podkreśl to! Poinformuj o tym swoich potencjalnych klientów. Możesz w tym miejscu zrobić szkielet swojego budynku z rozpiską poszczególnych elementów z informacją, w jakiej technologii budujesz. Przykładowo, możesz podać takie kwestie techniczne: fundamenty to ławy fundamentowe, a ściany są z pustaków ceramicznych o grubości 24 cm i tak dalej.

Co jeszcze dobrze mieć na profesjonalnej stronie internetowej dewelopera?

Poinformowałeś klienta o tym, że budujesz, co budujesz, gdzie budujesz, co jest wokół terenu oraz jakie są rozwiązania technologiczne. Osoba zainteresowana również sprawdziła ofertę konkretnego mieszkania i jest wstępnie zainteresowana. Co dalej? Jakie inne informacje warto zamieścić na stronie dla dewelopera?

Dobrze byłoby podkreślić w kilku zdaniach, kto jest wykonawcą całej inwestycji. Dodaj fragment o swoim doświadczeniu, ile lat budujesz, ile mieszkań lub domów już wybudowałeś.

Współpracujesz z brokerem finansowym i jesteś w stanie pomóc klientowi z kredytem? Zawrzyj taką informację na stronie. Jest to dodatkowy atut, który pokaże klientowi, że zależy Ci, aby mu pomóc.

Świadczysz usługi wykończenia pod klucz? Poinformuj o tym klienta. Ludzie lubią czytać takie informacje, a jeśli są tym zainteresowani, to generuje to Twój dodatkowy zysk na całej inwestycji.

Zrzut ekranu usług dodatkowych na stronie dla dewelopera

Bardzo dobrym posunięciem pod kątem zwiększenia zaufania wśród klientów, a przy tym poprawie PR dewelopera, jest prowadzenie notatnika lub tygodniowego podsumowania budowy. Warto robić to zarówno na stronie internetowej, jak i mediach społecznościowych.

Możesz tam nie tylko wstawić zdjęcia z budowy, tak jak robi to większość deweloperów, ale też dodać kilka informacji z minionego tygodnia – jakie postępy są na budowie, jakie są plany na najbliższe tygodnie. Takie ciekawe treści na stronie na pewno zostaną pozytywnie odebrane przez Twoich odbiorców. Możesz to robić w odstępie tygodniowym, jeśli masz mniejszą budowę lub w ujęciu miesięcznym – jeśli większą.

Formularz kontaktowy na stronie dewelopera

Ostatnim elementem strony dewelopera, nie wliczając stopki, jest oczywiście formularz kontaktowy. To dzięki niemu Twoi potencjalni klienci mogą skontaktować się z Twoim działem sprzedaży. Z mojej perspektywy nie wystarczy tylko podpiąć formularz, maila i sprawa załatwiona.

Przede wszystkim formularz musi być prosty w obsłudze. Pola, które klient ma do wypełnienia to jedynie imię, numer telefonu, mail i treść, którą jak dowiedziałeś się wcześniej, możemy zautomatyzować.

To dopiero początek pracy z formularzem. Uważam, że w biznesach, gdzie mamy bezpośredni kontakt z klientem liczy się jakość obsługi, w tym czas podjęcia kontaktu. Warto ten proces zautomatyzować, aby przede wszystkim po wypełnieniu przez klienta formularza kontaktowego otrzymał on powiadomienie, że jego wiadomość trafiła do odpowiedniego działu. Dzięki temu klient wie, że wiadomość trafiła poprawnie i już ją ktoś procesuje.

Kolejną rzeczą, jaką można wprowadzić, to wysyłanie automatycznych powiadomień do działu sprzedaży. Może być to w formie SMS, powiadomienia w aplikacji typu slack lub mailem (tę opcję najmniej polecam). Handlowiec w momencie wypełnienia formularza przez klienta otrzymuje powiadomienie typu „Wpadł nowy kontakt” i dzięki temu oddzwonienie do klienta w czasie do 5 minut jest realne!

Strona internetowa – miejsce gromadzenia ruchu

Strona internetowa dewelopera to miejsce, do którego kierujesz odbiorców poprzez reklamy. Dlatego tak ważne jest, aby prowadzony przez Ciebie marketing był skuteczny. Marketing, aby mógł być efektywny, musi być robiony z głową i dopasowany do grupy odbiorców. Bardzo istotna jest dobra strategia marketingowa, określenie celu i wymyślenie odpowiedniej kreacji. Marketing to składowa wielu czynników, które odpowiednio połączone tworzą narzędzie realnie oddziałujące na odbiorców.

Analiza inwestycji pozwala na określenie właściwej grupy odbiorców, w dalszej kolejności umożliwia dopasowanie reklamy, stworzenie lejka i połączenie procesów, a finalnie pokierowanie klienta, aż do momentu zakupu. Prowadzenie działań marketingowych to także okazja do budowania pozytywnego wizerunku i wiarygodności. Social media dają dziś tak wiele możliwości, że grzechem jest z nich nie korzystać.

Istotne jest także wgranie odpowiednich narzędzi analitycznych na stronę, które dostarczą wielu bardzo ważnych informacji na temat użytkowników strony. Na przykład HotJar to zaawansowane narzędzie analityczne umożliwiające dogłębne zrozumienie zachowań użytkowników na stronie internetowej. Działa poprzez zbieranie danych o tym, jak odwiedzający wchodzą w interakcje z poszczególnymi elementami strony, od śledzenia ruchów kursora po analizę kliknięć i przewijania.

We wszystkich wspomnianych aspektach możemy Ci pomóc, a więcej dowiesz się z naszej strony marketing dla dewelopera.

Strona internetowa dla dewelopera – podsumowanie

Strona internetowa dla dewelopera stanowi kluczowe narzędzie w budowaniu wizerunku i sprzedaży inwestycji. Ważne jest, aby była ona profesjonalnie przygotowana i zawierała elementy, które przyciągną i zainteresują potencjalnych klientów. Kluczowymi aspektami, na które należy zwrócić uwagę, są unikatowe logo odzwierciedlające markę, przejrzyste menu, atrakcyjny baner główny oraz przekonujący i zwięzły nagłówek strony docelowej.

Strona internetowa firmy deweloperskiej powinna prezentować ofertę w klarowny sposób, korzystając z wizualizacji zewnętrznych i w przypadku większych inwestycji, makiet 3D. Ważna jest również dokładna prezentacja dostępnych mieszkań, wzbogacona o istotne informacje takie jak metraż, ilość pokoi, czy lokalizacja. Dopełnieniem oferty mogą być dodatkowe informacje o lokalizacji, technologii budowy oraz usługach dodatkowych, takich jak pomoc w uzyskaniu kredytu czy opcje wykończenia pod klucz.

Dla dewelopera istotne jest również pokazanie swojego doświadczenia i realizacji poprzez sekcję o firmie, a także utrzymywanie stałego kontaktu z klientami poprzez regularne aktualizacje postępów budowy. Niezbędny jest prosty i intuicyjny formularz kontaktowy, umożliwiający szybką i efektywną komunikację z działem sprzedaży.

Skontaktuj się z nami, wypełniając formularz