Warsztat zerowy – co to jest i do czego służy?

Spis treści

Działania marketingowe muszą być przemyślane i przede wszystkim zaplanowane. Nie mogą być efektem przypadku, tylko konsekwentnie realizowanym planem. Dobrze przygotowana strategia marketingowa prowadzi do większych zysków, a także do zaoszczędzenia wielu pieniędzy przeznaczonych na budżet reklamowy. Niweluje straty wynikające z nieprzemyślanych czynności.

Do zaplanowania dobrej strategii marketingowej potrzebujemy jednak informacji o kliencie i jego produkcie lub usłudze. Tutaj z pomocą przychodzi warsztat zerowy. Czym jest? O tym powiem Ci w dalszej części artykułu. Zapraszam Cię do lektury tego wpisu, w którym opowiem Ci więcej o strategii marketingowej i wspomnianym warsztacie zerowym.

Czym jest warsztat zerowy i jaki jest jego cel?

Warsztat zerowy to przeważnie spotkanie w formie online pomiędzy 2-3 specjalistami naszej firmy, a reprezentantem Twojej firmy. Ilość osób po Twojej stronie jest zależna od struktury organizacji. Z reguły spotykamy się z właścicielami firmy lub osobą odpowiedzialną za marketing w danym przedsiębiorstwie. Pamiętaj, że nie musisz się ograniczać do jednej osoby, ponieważ im więcej osób będzie po Twojej stronie tym łatwiej nam uda się uzyskać więcej merytorycznych informacji. Ważne, aby były to osoby decyzyjne, bądź zaangażowane w proces marketingu lub sprzedaży. Na warsztacie zerowym nasz zespół zbiera szczegółowe informacje nt. Twoich produktów lub usług, które świadczysz, dotychczasowej strategii, Twoich celów, lejków marketingowych. Jest to zbiór kilkudziesięciu pytań, na które odpowiada klient. Pytania są konkretne, szczegółowe, a do bazowych pytań nasi specjaliści drążą temat, zadając kolejne pytania, aby uzyskać jak najwięcej potrzebnych informacji. 

Na warsztat bierzemy również kanały komunikacji, wraz z aspektami technicznymi, które stosowałeś tj. czy Piksel Meta funkcjonuje prawidłowo, a także czy zbiera odpowiednie działania klienta na Twojej stronie. To samo robimy z tagami Google oraz Pikselem TikTok. Wykonujemy audyt Twoich mediów społecznościowych. Jeżeli brakuje jakichś tagów np. śledzenia przesłanego formularza, raportujemy, że warto taki tag dodać. 

Celem warsztatu zerowego jest zebranie niezbędnych informacji, przeanalizowanie ich i kolejno wyciągnięcie wniosków oraz podjęcie działań naprawczych lub stworzenie planu na nowo, w przypadku nowej marki. Jest to niezbędne do prawidłowego wykonania usług.

Jeśli jesteś specjalistą przykładowo od budownictwa, to prawdopodobnie wybudujesz dom z planem budowlanym jak i bez niego. Pytania teraz jest następujące: ile błędów popełnisz w budowaniu tego domu bez planu? Ile pieniędzy stracisz, zanim dom będzie kompletny i prawidłowo wykonany? Dzięki warsztatowi zerowemu marketingowcy mają właśnie coś na zasadzie projektu budowlanego, dzięki któremu budżet klienta nie jest przepalany na bezsensowne działania marketingowe. 

Celem warsztatu zerowego jest przygotowanie odpowiedniej strategii marketingowej, którą szykuje nasz zespół dla Ciebie. Bez tego jest wysokie prawdopodobieństwo, że tracisz masę pieniędzy, zarówno budżetu reklamowego jak i na tym, że nie sprzedajesz swoich produktów/usług do odpowiedniej grupy, odpowiednim kanałem, w odpowiedni sposób komunikacji. 

Co analizujemy podczas warsztatu zerowego?

W ramach warsztatu zerowego klient otrzymuje od nas konkretną strategię marketingową, która obejmuje:

  • analizę konkurencji,
  • analizę i ewentualną korektę grupy docelowej,
  • sposób i kanał komunikacji z grupą docelową,
  • gotowe lejki marketingowe do wdrożenia,
  • analizę kanałów reklamowych i wnioski z niej płynące,
  • analizę strony www klienta z wnioskami,
  • raport z procesowym wdrożeniem.

Co to jest strategia marketingowa?

Warsztat zerowy. Strategia marketingowa

Strategia marketingowa to droga, którą prowadzisz swojego klienta od A do Z – od pierwszego kontaktu z Twoją marką, aż po zakup Twoich produktów lub usług. Jest to Twój plan dotyczący tego, jak, gdzie i w jaki sposób dotrzeć do odpowiednich ludzi i zrobić z nich klientów.

W skład strategii marketingowej wchodzi określenie grupy docelowej, czyli grupy, dla której realizujesz swoje usługi, bądź sprzedajesz swoje produkty. Jak już masz ustaloną grupę odbiorców, czyli ustaliłeś płeć, wiek, zainteresowania etc., to na tej podstawie możesz opracować sposób komunikacji.

Czy Twoja grupa docelowa woli czytać bloga, oglądać film, czy preferuje inny format? Odpowiedź na to pytanie jest kluczowa, ponieważ pozwala na dostosowanie sposobu komunikacji pomiędzy Tobą, a Twoimi odbiorcami.

Mając te informacje, możesz dostosować kanał komunikacji, za pomocą którego możesz realizować płatne kampanie reklamowe. Po co pakować budżet w kanał, w którym nie ma Twoich klientów? Tracisz na tym czas i pieniądze!

Dlaczego miałbym powierzyć wam swoje plany i działania związane z moją firmą?

Szanujemy bezpieczeństwo w biznesie, zarówno nasze, jak i naszych klientów. Informacje, które potrzebujemy od naszego kontrahenta, są nam niezbędne do merytorycznej odpowiedzi na potrzeby klienta. Zdajemy sobie sprawę, że niektóre z tych informacji mogą być traktowane jako poufne, dlatego przed przystąpieniem do warsztatu podpisujemy z naszym klientem umowę NDA. 

Ile trwa warsztat zerowy?

Przede wszystkim warsztat zerowy składa się z dwóch spotkań z Tobą. Podczas pierwszego spotkania uzyskujemy od Ciebie niezbędne informacje do analizy. Mamy bazę pytań, które w rozmowie z Tobą są rozwijane i omawiane. Pierwsze spotkanie trwa 2-3 h zegarowe. Po tym spotkaniu nasz zespół specjalistów analizuje Twój indywidualny przypadek i przygotowuje odpowiednie wnioski, które otrzymasz od nas w raporcie. 

Odstęp czasowy pomiędzy pierwszym a drugim spotkaniem trwa przeważnie 14 dni kalendarzowych. Podczas drugiego spotkania omawiamy raport z naszymi wnioskami. W raporcie znajdziesz wszystko to, co ustalimy, aby było przez nas analizowane. Otrzymasz od nas gotowy plan marketingowy. Drugie spotkanie trwa 1-2 h zegarowe.

Ważne jest również to, że nasz zespół nie zamyka się na konkretną ilość godzin trwania warsztatu. Spotkanie zostaje zakończone w momencie uzyskania kompletu informacji niezbędnych do prawidłowego wykonania usługi. 

Czy po raporcie muszę korzystać z waszych usług?

Nie. Warsztat zerowy zakłada, że otrzymujesz od nas analizę z gotowym planem. Oczywiście możesz skorzystać z naszych usług, do czego serdecznie zachęcamy, natomiast nie jest to warunek konieczny. Przygotowanie takiego planu ułatwi pracę nam albo Twojemu wewnętrznemu działowi marketingu, gdyż procesowo będzie rozpisane, co trzeba wykonać krok po kroku i na co zwrócić uwagę. Na końcu takiego raportu otrzymasz również wyszczególnione usługi, które należy wdrożyć, wraz z naszą wyceną, gdybyśmy to my mieli zrealizować dla Ciebie wymienione usługi. 

Ile kosztuje warsztat zerowy?

Na cenę warsztatu zerowego wpływa wiele czynników, mianowicie zakres prac, jaki ustalamy podczas bezpłatnej konsultacji z Tobą. Im więcej masz kanałów reklamowych, mediów społecznościowych i im bardziej Twoja strona internetowa jest zaawansowana, tym wymaga to od nas więcej pracy. Na cenę wpływa również ilość grup docelowych, do których przygotujemy odpowiednie lejki marketingowe z kanałami komunikacji. Cena przeważnie oscyluje pomiędzy 2600 a 4800 złotych netto.

Korzyści z warsztatu zerowego

Dla Nas:

Dla klienta: 

W przypadku wątpliwości napisz do nas!