Zalety posiadania strony internetowej przez dewelopera

zalety posiadania strony internetowej przez dewelopera grafika tytułowa

Spis treści

Deweloper powinien uczestniczyć w całym procesie zakupowym, od momentu podjęcia kontaktu przez potencjalnego klienta, aż do sprzedaży nowego mieszkania. Branża nieruchomości rządzi się swoimi prawami, a proces zakupowy jest bardzo skomplikowany. W jednym z artykułów poruszałem kwestię tego, co powinna zawierać sprzedażowa strona internetowa dewelopera. Omówiłem tam ważne aspekty w budowaniu takiej strony danej inwestycji deweloperskiej.

W dzisiejszym artykule przekażę Ci kluczowe informacje, na czym i dlaczego powinieneś się skupić przy tworzeniu ogólnej strony www, jeśli pracujesz w branży nieruchomości. Postaram się przedstawić, jakie są zalety posiadania strony internetowej przez dewelopera.

Korzyści płynące z posiadania własnej strony dewelopera

Zalety posiadania strony internetowej przez dewelopera, grafika główna

Częstą praktyką sprzedaży mieszkań przez dewelopera jest oddelegowanie sprzedaży biuru nieruchomości. Biuro z kolei dodaje ofertę na swoje wewnętrzne portale, a także dedykowane portale sprzedażowe, takie jak Otodom, czy OLX. Czy jest to błąd? Nie, ale to zdecydowanie za mało. Właśnie dlatego warto posiadać firmową stronę internetową, która daje więcej możliwości.

Oferty sprzedaży mieszkań deweloperskich, jak sama nazwa wskazuje, są tylko ofertą mieszkań. Z takiej oferty dowiadujemy się jedynie, jak wygląda dane mieszkanie, jaki jest rozkład pokoi i kiedy inwestycja będzie dokończona. Nie dowiadujemy się z niej o dodatkowych wartościach inwestycji deweloperskiej, takich jak technologia budowy, lokalizacja, węzeł komunikacyjny wokół inwestycji, a także jakich materiałów używasz w budowie. Dla tego typu istotnych informacji warto mieć swoją stronę. To właśnie na firmowej stronie internetowej masz możliwość zawarcia dodatkowych informacji, które sprawią, że oferta będzie znacznie atrakcyjniejsza.

Co więcej, w ofercie na portalu sprzedażowym nie umieścisz w ciekawy sposób informacji o deweloperze, aby zacząć budować zaufanie wśród Twoich potencjalnych klientów. Tego typu oferty są w tym aspekcie ograniczone. Dlatego też kolejną zaletą posiadania strony internetowej jest możliwość zamieszczenia informacji o swojej firmie w sposób bardziej interesujący. Dobrze skonstruowana sekcja informacji o deweloperze pomaga przyciągać nowych klientów i zyskiwać ich zaufanie.

Jedną z najważniejszych korzyści z własnej strony internetowej jest możliwość ustawiania reklamy Google Ads oraz reklamy na Facebooku. Sprzedając poprzez portal zewnętrzny, liczysz jedynie na to, że ktoś wejdzie np. na Otodom, przejrzy oferty z wykorzystaniem filtrów i akurat trafi na Twoją ofertę. Ponadto nie możesz przeprowadzić kampanii remarketingowej, czyli takiej, dzięki której klient może wrócić na Twoją stronę, doprowadzając do kontaktu z działem sprzedaży.

Proces zakupowy mieszkań deweloperskich powinien być zaplanowany, mierzony, optymalizowany i dostosowany do rodzaju kupujących. Czy powinieneś zatem zrezygnować z klasycznych portali sprzedażowych? Absolutnie nie! Umieść po prostu w odpowiednim miejscu link do swojej strony sprzedażowej – wtedy wpada ona w cały lejek sprzedażowy i możesz prowadzić klienta za rękę przez poszczególne etapy lejka.

Jeśli interesuje Cię, jak dokładnie powinna być zbudowana strona sprzedażowa dewelopera, to przygotowałem na ten temat odpowiedni wpis, do którego link znajdziesz w pierwszym paragrafie tego artykułu. We wspomnianym wpisie znajdziesz również odnośnik do przykładowej strony, byś mógł sobie sprawdzić na żywym organizmie, jak to wygląda. 😊

Stworzymy dla Ciebie stronę internetową!

Wpływ strony internetowej na wiarygodność firmy

Powyżej napisałem, że proces zakupu mieszkań od dewelopera jest skomplikowany i to jest fakt. Na etapie wstępnego zainteresowania daną inwestycją deweloperską klient szuka informacji, które go interesują. Są to między innymi: udogodnienia wokół budowy, co jest w standardzie budowy, informacje o deweloperze, a także zrealizowane inwestycje.

O ile na stronie sprzedażowej danej inwestycji deweloperskiej jesteśmy w stanie odpowiedzieć na obiekcje klienta związane ze standardem, udogodnieniami, czy informacjami o deweloperze, tak swoje zrealizowane inwestycje należy umieścić na stronie swojej firmy.

Doskonałym miejscem do tego jest portfolio biznesowe Twoich dotychczasowych inwestycji. Możesz być pewny, że Twoi klienci sprawdzą dokładnie tę sekcję, a niektórzy nawet pojadą na miejsce, aby zweryfikować wizualne efekty Twoich prac.

Zamieszczenie portfolio na stronie ma pozytywny wpływ na budowanie zaufania wśród swoich klientów i pozyskiwanie nowych. Ponadto umocnisz ich w decyzji, aby to właśnie od Ciebie kupili nowe mieszkanie.

Zalety posiadania strony internetowej - podsumowanie

Zalety posiadania strony internetowej, wpływ na wiarygodnośc

Strona internetowa dewelopera to ważny element w sprzedaży mieszkań deweloperskich. Zalety posiadania strony internetowej przez dewelopera są nieocenione w prowadzeniu działalności. Po pierwsze jesteś w stanie przekazać klientowi więcej informacji na temat samej inwestycji, jak również o sobie jako wykonawcy.

Po drugie masz większą możliwość targetowania swoich klientów i ustawiania odpowiednich kampanii marketingowych. Te działania umożliwiają zwiększenie widoczności firmy w Internecie, co może przyczynić do sukcesu Twojej inwestycji.

Po trzecie skracasz dystans pomiędzy Tobą a klientem i budujesz z nim więź, która pozwoli Ci w prostszy sposób sprzedać Twoje mieszkania. Dodając formularz kontaktowy na stronie internetowej, dajesz klientowi szansę na szybki kontakt i łatwy dostęp do informacji, a sprawny kontakt z klientami to podstawa w budowaniu zaufania.

Wierzę, że w tym artykule udało mi się przedstawić, jakie są zalety posiadania strony internetowej przez dewelopera. Mam nadzieję, że dostarczyłem Ci istotnych informacji i wiedzy, którą wykorzystasz w swoim biznesie.

Skontaktuj się z nami, wypełniając formularz